lørdag 23. april 2016

Heklede babytøfler


Sitter i solveggen på hytta og henter krefter etter en lang måned med oppussing i heimen. Her hekles det på vaskekluter til det nye kjøkkenet som dere skal få se senere, men idag tenkte jeg å dele et prosjekt fra forrige hyttebesøk. 

Jeg ønsket å lage et par babytøfler til den rosa heklekjolen som ble lagt ut forrige uke. Når jeg først var igang fant jeg så mange interessante oppskrifter at det ble heklet 3 ulike par tøfler den helgen. 

Først ble det et par rosa tøfler til kjolen etter følgende dropsoppskrift:


Heklede babytøfler
Heklede babytøfler

Deretter gikk jeg inn på Pinterest en tur,. Her ligger det utrolig mange gratis oppskrifter på heklede tøfler til både barn og voksne. Der ble ble det et par oransje og grønne tøfler i bomullstoff etter denne oppskriften: 


Crotcheted babyboots
Heklede babytøfler

Til sist heklet jeg et par lilla bomullstøfler med blomst etter eget hode, med basis i de to andre oppskriftene. 

Heklede babytøfler


De fleste oppskriftene har lignende metode for å hekle sålen. Deretter finnes det mange flotte kombinasjoner for selve skodelen. Søker dere på "Crotchet baby booties" på Pinterest finner dere utrolig mange spennende og kjappe prosjekter.

Jeg skal prøve å begrense meg på antall tøfler siden de små egentlig ikke trenger sko før de kan gå, men noen flere par blir det nok.  Tror disse søte små blir mitt neste forsøk:






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...