onsdag 20. juli 2016

Hekleoppskrifter på klær til baby

Jeg er egentlig litt spent på hvilke type prosjekter som kommer til å vekke inspirasjon fremover nå som den lille prinsessen er kommet til verden. Hva mangler vi, hva bruker vi mye og hva får egentlig mor tid til?

Mer tid i sofaen blir det nok definitivt så jeg har samlet noen av hekleoppskriftene som gir meg lyst til å hente frem heklenålen.  Jeg føler at mønstre til lekre strikkeoppskrifter for baby finnes overalt på nettet mens mønstre til heklede babyklær er litt vanskeligere å finne. 

Derfor har jeg samlet noen gratis oppskrifter som jeg har testet eller har planer om å teste ut for dere til inspirasjon for dem som liker best å hekle, eller føler seg fristet til å legge vekk strikkepinnene litt.

Hva med disse søte kjolene?

Baby delight dress - Ravelry
Angel wings pinafore dress - Ravelry
Sitting pretty dress - Ravelry
Eller kanskje disse tøffe jakkene og buksene ?

Little lady rose - Garnstudio
Baby blues - Garnstudio
Leaping crochet baby hoodie - Ravelry
Cozy cuddle - Garnstudio
Heklede bleiebukser
Det finnes selvfølgelig også en rekke oppskrifter på nydelig heklet tilbehør som luer, tøfler, hodebånd og votter, men det får jeg sette sammen en annen dag.





1 kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...