tirsdag 22. august 2017

Endelig noe til meg selv

Har endelig fått fingen ut og laget en kjole til meg selv. Nå lurer jeg på hvorfor jeg ikke har gjort det for lenge siden. 


Valgte et mørkeblått jerseystoff fra lille-l.com og mønsteret onion 2046. 



Kjolen har tre felt foran og bak, og valget mellom tre ulike ermer. Jeg valgte spencerermer på denne, noe som gjorde den ganske sommerlig. 

Mønsteret var forholdsvis enkelt å sy, men selve spencerermene var litt knotete å få tilpasset. Velger nok halvermet neste gang. 

Jeg valgte størrelse M og sydde den deretter inn bak for å få den til å følge ryggen pent. Nederst er det sydd på et enkelt elastisk kantebånd for å få en liten kontrast. 




Nå må jeg bare øve litt mer på å ta bilder, så blir det nok nien nye varianter av denne snart. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...