søndag 19. juni 2016

Vognteppe til lillegull påbegynt

Da er permisjonen igang, og jeg prøver å finne roen noen uker.

Jeg er i gang med et hekleteppe til den lille. Ikke i mangel av tepper, både svigermor og mamma har bidratt. Jeg følte likevel at jeg burde lage et eget hekleteppe, et slags keepsake fra babytiden som jeg hadde laget selv.

Jeg kjøpte garnet i to duse rosafarger i klompelompegarnet til Sandnes garn. Deretter startet jeg letingen etter mønster. Jeg ville gjerne bruke bestemorsruter, men gjerne med en blomst som base, et luftig mønster rundt, det tok litt tid å finne. 

Valget falt på dette mønsteret funnet på pinterest, men jeg har fjernet piqotene for å få et roligere mønster.

Det tar nok en stund å bli ferdig med teppet, men her kommer en smakebit på hvordan rutene blir seende ut. Tenker 4x5 ruter med brodert ytterkant. Mer får dere se når teppet er ferdig ;)







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...