mandag 6. mars 2017

Nye kjoler til eldstejenta

Live fyller 7år i mars, og da passer det fint med nye tilskudd til garderoben. 

Har sydd to nye kjoler til henne som passer når det blir litt varmere i været. I tillegg blir det noen nye tights og matchende hårbånd. 

Den første kjolen er sydd i jersey fra stoffbutikken.no, med ribb fra stoff og stil. Jeg elsker dette printet! Heldigvis ble det rester etter kjolen, så antagelig blir det en matchende kjole til lillesøster. 

Som mønster til denne kjolen har jeg brukt inspirasjon fra en kjole Live har fra før, og tegnet etter denne. Armene er laget cirka 3/4 lange slik at kjolen passer til en norsk vår/sommer, men det er mulig jeg klipper dem kortere, dersom hun vil det selv.



Den andre kjolen er sydd i stoff fra Elvelyckan design, med mønster fra stoff og stil. Denne har vide ermer som ogsp er 3/4 lange, og foldekanter på skjørtet foran og bak.


Som litt ekstra bling til den lille prinsessa har jeg brukt et stjerneformet strykemerke i strass på brystet. 


Jeg håper de faller i smak, vi får vente til bursdagen og se :) 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...