fredag 27. oktober 2017

Sykurs del1 Kjole

Jeg har meldt meg på sykurs i regi av folkeuniversitetet. Målet er å få prøvd ut litt nye teknikker og få tips som det ikke er så lett å lese seg til. 

Instruktøren er en herlig eldre dame som heter Erna, og som insisterte på at første prosjekt skulle være en kjole til oss selv. Jeg gikk for et kjolemønster fra Stoff og stil, med grått rustikt bomullstoff. Kjolen er foret med grå sateng, og har skjult glidelås i ryggen.



For meg som jukser konstant og såvidt bruker nåler når jeg syr, var det uvant å skulle tråkle hele kjolen. Det morsomme med det var å lære seg hvordan man tilpasser egne klær, og få en kjole som sitter som støpt.


Er superfornøyd med resultatet, den kan både pyntes opp til pent, og freshes opp med genser, sjal eller kule strømper. Så må bare hun inni kjolen lære å oppføre seg ;)






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...