tirsdag 31. oktober 2017

Sykurs del 2 Regnkåpe

Jeg har som nevnt startet på sykurs i regi av folkeuniversitetet og tenkte å utfordre meg selv litt. 

Forrige uke ble jeg ferdig med en grå figursydd kjole og denne uken ville jeg lage noe helt annet. Valget falt på regnjakke!


Valgte limegrønt regntøystoff fra Stoff og stil, med regnfrakkmønster fra samme sted. Jakken har belte i livet, og er forsynt med både utvendige lommer glidelås, knapperstolpe og snøring i hetten. Masse vanskelige detaljer for en amatør.


Er veldig fornøyd med resultatet, men dette er et type stoff jeg nok ikke vil sy så mye i. Stoffet hadde en tendens til å dra seg skjevt, kan naturligvis ikke dampes flatt, og dersom du syr feil blir det flotte hull som ikke går bort. At jakken ble såpass bra, skyldes en god kombi av flaks og litt juksing på de rette plassene:)


Nå håper jeg bare at den er så regntett at den ikke må brukes som pyntejakke på tørre grå dager ;)





  

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...