tirsdag 6. september 2016

Kreativ bruk av sengetrekk - babydyne


Har du noengang tenkt på hvor mange meter stoff det er i et vanlig dynetrekk?

Jeg trengte noen ekstra sengetrekk til Sanna og tenkte jeg skulle sy dem selv. Ettersom det går med endel stoff til dynetrekk, tenkte jeg at det kunne være smart å lage dem av et voksent dynetrekk.

Dynetrekket ble kjøpt på Ikea til 149kr. Jeg klippet først ut til to dynetrekk på 80x100c, For det ene trekket gjenbrukte jeg knappeløsningen på det opprinnelige dynetrekket. 

Babydyne med trykknapper

For det andre dynetrekket sydde jeg inn en kant i enden, og sydde to bånd til knyting.

Babydyne med sløyfe

På en liten time hadde jeg fiks ferdig to nye dynetrekk til minstejenta, og putetrekk trengs jo ikke i denne alderen. God valuta for pengene allerede her. 


Fremdeles en det en god del stoffrester av det opprinnelige sengesettet som jeg har satt meg fore å bruke opp. 

Følg med for å se hva det blir.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...